Umelá inteligencia v praxi

od | apr 20, 2022

Umelá inteligencia zistila, že slávny obraz nenamaľoval Paul Rubens

Známy obraz Samson a Dalila namaľoval niekto iný. Pomocou umelej inteligencie a algoritmov vedci zistili, že jednotlivé atribúty obrazu a rukopis nezodpovedajú maliarskemu štýlu barokového umelca Paula Rubensa. Kto je teda skutočný autor slávnej maľby?
Nová informácia o autorovi spôsobila zdesenie v London’s National Gallery. Za obraz totiž zaplatila obrovskú sumu v domienke, že ide o maľbu od slávneho Paula Rubensa. Ako to celé dopadlo, si prečítajte v článku v novinách Guardian.

Umelú inteligenciu používame v bežnom živote

Poďme sa zamerať na to, kde všade nám môže umelá inteligencia pomôcť. Umelá inteligencia funguje vďaka dátam. Čím viac vstupných dát, tým pracuje lepšie a presnejšie hľadá cesty. Umelá inteligencia postupne preniká do bežného života. Stretnúť sa s ňou môžeme pri online nakupovaní, v počítačových hrách, pri vyhľadávaní informácii cez internetové vyhľadávače, ale tiež pri autách, kde sa pri bezpečnostných prvkoch AI používa.
Ako príklad môžeme uviesť  špeciálne senzory, ktoré dokážu identifikovať potenciálne nebezpečenstvo na ceste a včas zareagovať. AI využívajú aj samojazdiace automobily. Čoraz populárnejšie sú aj smart domácnosti či virtuálny asistenti. Stačí nazrieť do smartfónu : ) Využívate pri cestovaní autom či bicyklom navigáciu? Ak áno, tak vám blahoželáme, ste úspešným používateľom umelej inteligencie.

Online reklama využíva umelú inteligenciu

Každý reklamný systém pracuje na základe algoritmov. Aby sa mohli rozbehnúť, potrebujú vstupné dáta. Tu nastupuje umelá inteligencia a strojové učenie. Preto pri inteligentných kampaniach v Google napríklad trvá istý čas, kým sa reklamy rozbehnú a začnú prinášať želané výsledky. Systém totiž zbiera potrebné údaje, aby správne „nastavil“ procesy a doručoval reklamy cieľovému publiku. Ak sa systému nepodarí zhromaždiť potrebné dáta, funguje v oslabenom režime. Problematiku sme priblížili v našom blogu.
Podobne pracuje aj Facebook, ktorý po spustení kampane pracuje niekoľko dní v režime learning. V tomto čase je dôležité ponechať všetko na strojové učenie a nezasahovať do kampane, hoci výsledky nie sú dobré. Až po ukončení fázy učenia začne kampaň pracovať naplno. Potom môže nastúpiť optimalizácia kampane a jej škálovanie. Vďaka tomu dokážete vyťažiť z kampaní maximum.
Kvalitné vstupy pre umelú inteligenciu pomáhajú s presnejším doručovaním inzercie a tým aj k lepšiemu napĺňaniu cieľov. Nové úpravy používania cookies na webových stránkach zamávali s dátami, stále sú však rôzne možnosti, ako motivovať ľudí, aby vyjadrili svoj súhlas s ich použitím. Viac o zmenách v cookies sa dočítate tu.

Umelá inteligencia nekĺže po povrchu, ide do hĺbky

Všimnite si, že keď zadáte do vyhľadávača Google nejakú frázu, zobrazí vám kvalitné výsledky. Za to môže umelá inteligencia. Naháňajú vás po internete reklamy s podobnými produktami, aké ste už kedysi nakúpili? Aj to je dôsledok umelej inteligencie. Samoučiace algoritmy vyťažia z dát maximum, preto vás reklamné systémy dokážu zacieliť na základe vášho užívateľského správania v online priestore. Ak ste kúpili kolieskové korčule, budú vás prenasledovať výbava na ochranu kolien a lakťov či náhradné kolieska, alebo ponuka na lepšie korčule. Kúpili ste umývačku riadu? Tablety a leštidlo si vás nájdu.

Využívajte umelú inteligenciu

Používaním strojového učenia dokážete osloviť s inzerciou oveľa väčšie publikum ako doteraz. Zvýšite tak vašu konkurencieschopnosť v online prostredí. Zdokonaliť môžete tiež vyhľadávanie na vašej webstránke alebo zoptimalizovať zobrazovanie produktov či rôznych služieb, ktoré si u vás zákazníci prezerali alebo vyhľadávali. Ak sa vrátia na vašu stránku, zobrazte im to, čo si prezerali naposledy alebo to, čo by ich mohlo zaujímať. Podobne v nákupnom košíku môžete pripomenúť, že k daným produktom o ktoré majú záujem, si môžu zakúpiť aj ďalšie príslušenstvo. Dôležité sú v tomto procese dáta, ktoré zbierate cez cookies. Zákazník vďaka umelej inteligencii pocíti vysoký komfort pri nakupovaní.
Kvalitné dáta a údaje sú momentálne najvyššou prioritou pri výkonnostnom marketingu, ale najdôležitejšie je s nimi správne pracovať a správne ich využívať.

Využite naše skúsenosti. Pripravíme vám kampane tak, aby ste z nich vyťažili maximum.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.