Práca s kampaňami v prostredí Facebooku si vyžaduje pravidelné vyhodnocovanie výsledkov a hodnotenie dosiahnutých cieľov.
Ak kampane ciele nenapĺňajú, treba pristúpiť k ráznejším krokom. Zistiť, či vás z online priestoru vytláča konkurencia alebo vaše kreatívy sú slabé alebo či máte niekde slabé miesto, pre ktoré reklamy nefungujú tak, ako by mali.
Dve stratégie: Čo vlastne funguje na cieľové skupiny?
Dnes sa pozrieme na dve stratégie, ktoré pomáhajú oživiť kampane a dostať ich viac do popredia. V prvej si otestujeme statické a video formáty na rôzne cieľové skupiny. V druhej sa budeme hrať s rozpočtom a napovieme algoritmom Facebooku, ako sa k nám majú správať. Táto stratégia si vyžaduje pokročilejšie skúsenosti s manuálnou úpravou cenou za ponuky – limit výdavkov).
Upozorňujeme, že niektoré zmeny si vyžadujú značnú dávku odvahy a trpezlivosti a aj rozpočet navyše. A nie vždy prinesú očakávaný výsledok. Za vyskúšanie však niektoré určite stoja.
Testovanie pomocou sád – rovnaké reklamy cielime na rôzne publiká
Otestujte si ako fungujú vaše kreatívy na vašu cieľovú skupinu. Potrebujeme na to vytvoriť tri kampane 6 adsetov a 6 rôznych reklám. Optimálna je kombinácia statických a video reklám.
Týmto spôsobom dokážeme oddeliť, čo na cieľovku zaberá a čo môžeme z reklamy vypnúť. Oplatí sa to najmä pri dlhodobých kampaniach, kedy si odskúšame, aká kreatíva prináša najlepšie výsledky a napĺňa ciele. Rovnako si vyhodnotíme, aké cielenie je pre nás najideálnejšie. Stanovíme si ciele, ktoré nám má kreatíva priniesť. Keďže ide o krátkodobé testovanie, treba zahrnúť do sledovania okrem konverzných cieľov aj ďalšie ako počet vzhliadnutí videa či impresie.
Testujte cieľové skupiny a kreatívy
Odporúčame testovať najskôr kampaň so zameraním na vzhliadnutie cieľovej stránky (stáva sa, že tento cieľ sa nenapĺňa, v tom prípade prepnite kampaň na kliknutie na odkaz) alebo na engagement. Druhú kampaň zamerajte na vzhliadnutie videa a tretiu kampaň na konverzie.
Vytvorte si adsety s rôznym cielením. Využívajte remarketingové publiká, podobné publiká, publiká z emailového zoznamu. Snažte sa dosiahnuť cieľovú skupinu s počtom viac ako 400 000 používateľov. Pre každý adset si nastavíme samostatný rozpočet.
Pre kampaň na vzhliadnutie cieľovej stránky alebo interakciu s príspevkom a na vzhliadnutie videa použijeme približne 30 – 40 % z celkového rozpočtu. Kampane ponecháme bežať dva až tri dni.
Následne použijeme ID reklám do konverznej kampane. Tri až štyri -dni by mali dostatočne ukázať, ktoré kreatívy fungujú a či sú konverzné reklamy úspešné a nakoľko začínajú napĺňať naše stanovené ciele.
Ak konverzná kampaň funguje, postupne navýšte rozpočet a nechajte ju pracovať. Ak nefungujte, zmeňte kreatívy a celý postup zopakujte.
Poďme zvýšiť návratnosť investície
Stratégia Snake Attack pomáha znižovať náklady na reklamu. Takisto pri správnom fungované dokáže zvýšiť návratnosť investovaných prostriedkov až o 30 %. Vyskúšajte ju na konverznej kampani pre nákupy v eshope alebo pre zber leadov. Na začiatok si vystačíme aj s minimálnym rozpočtom, čo však môže do veľkej miery ovplyvniť výsledky. Odporúčame preto rozumne nastaviť v rámci vašich možností kredity do reklám.
Pripravte si rozpočet a zvyšujte cenu
Snake Attack vychádza z aplikácie vyššieho kreditu do reklám v kombinácii s nízkym manuálne nastavením biddingom. Cenu za výsledok teda nastavíme na veľmi nízku hodnotu.
V tomto štádiu s kampaňou aktívne pracujeme: postupne navyšujeme bidovanie a kampaň sa začne zobrazovať. Výsledkom by mali byť lacnejšie prekliky na webstránku.
Denný kredit by ste mali navýšiť približne päťkrát oproti tomu, čo používate. Robí sa to z tohto dôvodu, aby ste odoslali do Facebooku a jeho algoritmov signál, že máte dostatočný rozpočet. Následne vás algoritmus uprednostní.
V tejto stratégii odporúčame využívať viacero kreatív. Ideálne ak si predtým ich kvalitu vyskúšate cez stratégiu testovania pomocou sád.
Vytvoríme kampane s limitov výdavkov pre skupinu reklám
Poďme na to. Potrebujeme konverznú kampaň s cielením na nákup, kde si zadefinujeme výšku kreditu. Ideálne pre každý adset samostatne. V reklamách si zvolíme maximálnu cenu za ponuku (Limity výdavkov pre skupinu reklám), ktorá by mala byť navýšená približne o 50 % ako sme mali doteraz bežnú cenu za výsledok.
Takýchto adsetov vytvoríme aspoň 5 – 6 s rozličným cielením. Facebook odporúča využívať široké cielenie, podobné publiká, remarketingové publiká a ďalšie. Nasaďte rôzne formáty a kreatívy. Kombinujte videá a bannery.
Spustíme reklamy a sledujeme výsledky. Návštevnosť stránky by mala začať rásť. Ak sa to nedeje, zvyšujeme postupne maximálnu cenu za ponuku. Až dovtedy, kým nezačne kampaň fungovať. Potom postupne pribrzdíme v navyšovaní, ale neskončíme úplne. Stále prihadzujeme v menšom rozsahu.
Hľadáme to správne miesto, kedy kampaň dokáže minúť peniaze, ktoré sme jej určili a priniesť nám kvalitné výsledky. Sledujeme napĺňanie cieľov, fungovanie kreatívy alebo aj adsetov. Ak sa výsledky nedostavujú, vypíname na úrovni reklám aj adsetov. Následne ich vymeníme za nové adsety s iným cielením a inými kreatívami.
Ak kampaň neprináša výsledky, dokonca aj impresie sú nízke alebo sa nemíňa kredit, treba sa zamerať na zmenu limitu výdavkov pre skupinu reklám.
Obe stratégie si vyžadujú určité skúsenosti a zručnosti v reklame na Facebooku. Pomôžeme vám s ich nastavením a aplikáciou do online priestoru.