Zelený marketing sa stane konkurenčnou výhodou

od | apr 19, 2021

Zelený marketing je dnes všade aspoň v malom množstve medzi nami. Témy ako zero waste, upcykling či recyklovanie použitých vecí sa stávajú dôležitou súčasťou života firiem a ľudí. Ako ste na tom vy?

Zelený marketing: Začína sa to drobnosťami

Mnohé firmy dnes balia tovar do recyklovateľných papierov, menej používajú tlačiarne, v mailoch upozorňujú na to, aby ich ľudia netlačili. Populárne sú firemné včely na strechách budov. Zelený marketing sa postupne stáva jednou z konkurenčných výhod.

Cieľom zeleného marketingu však nie je získať všetkých zákazníkov. Firmy so zeleným marketingom sa zameriavajú na zdôrazňovanie ekologickej stránky a ekologického fungovania. To je aj jeden z dôležitých rozdielov medzi digitálnym a zeleným marketingom. Digitál má za úlohu získať čo najviac zákazníkov.

Bezobalové značky

Trend udržateľnosti sa postupne dostal aj medzi slovenské značky. Mnohé avizujú príklon k silne ekologickému zmýšľaniu. To sa prejavuje aj v ich marketingových firemných aktivitách. Nie je to len podpora rôznych EKO hnutí a myšlienok, ale najmä prenášanie týchto myšlienok do praxe.

Vznikajú značky, ktoré predávajú drogistický tovar bezobalovo do prinesených nádob, značky, ktoré predávajú ekologicky dopestované potraviny a distribuujú ich bezobalovo. Textilné značky, ktoré recyklujú staré materiály.

Témy ako udržateľnosť, Zero Waste, znižovanie emisií, citlivejší prístup k životnému prostrediu a ďalšie aktuálne eko výzvy rezonujú aj u spotrebiteľov. Tí čoraz viac vyvíjajú tlak na spoločnosti, aby sa venovali otázkam ekológie a jasne tieto postoje aj verejne vyjadrovali a držali sa ich. Tým si postupne budujú pozitívny imidž v spoločnosti.

Ako začať?

Začať sa dá jednoducho. Napríklad nakupujte tovar u lokálnych výrobcov a dodávateľov. Do firemnej tlačiarne odosielajte len tie dokumenty, ktoré naozaj potrebujete vytlačiť. Použite recyklovaný papier a znižujte jeho spotrebu.

Ak si do firmy objednávate obedové menu, pýtajte si na jedlo ekoobaly. Poctivo separujte odpady. Tieto princípy zaviedla napríklad Slovenská sporiteľňa. Spoločnosť Orange svojich zákazníkov presmerovala na elektronické faktúry a vyzýva ich k odovzdávaniu starých mobilných telefónov, ktoré ekologicky likviduje.

Zaujímavou inšpiráciou pre naštartovanie zeleného marketingu môže byť napríklad sieť drogérií DM, ktorá dlhodobo podporuje prírodnú kozmetiku a eko výrobky najmä od lokálnych výrobcov.

Počiatočné náklady na zmenu „myslenia a správania“ vo firme smerom k zelenému marketingu budú vyššie. Recyklovaný papier je drahší, ekoobaly najedlo majú vyššiu cenu. Mnohí z nás sú však ochotní si už dnes za tieto aktivity priplatiť.

Nezabudnite na sociálnych sieťach či cez natívnu reklamu ukázať výsledky vášho snaženia.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.